» Dag 3 - Mina syskon

I min syskonskara så är det jag som är äldst, för det skiljer sig faktiskt hela 8år mellan mig och Alice som i min syskon skara är den äldsta. Jag har 5 syskon, 3 systrar och 2 brorsor! Dom ska få sig en varsin liten presentation här nedanför, så ni kan läsa lite mer om min realtion till varje syskon.

 

Detta är Alice, ska fylla hela 16 år i sommar, vart tog den söta lilla flickan vägen? haha! Nä hon är fortfarande söt, blivit en jätte fin tjej verkligen! Vi har samma mamma och är även så gott som uppvuxen med varandra. Hon är den som på senare tid har prioriterat vänner framför allt, en tjej som verkar hålla de mesta innom sig men endå den som är mest flumsig av oss, tappar bort saker, saker går sönder m.m. man får sig helt enkelt ett gott skratt när man är med denna tjej! Hon går nu i 9an och har massor i skolan att göra för att kunna ta sig till gymnasiet. Men det går bättre och bättre och jag hoppas verkligen du kommer in på den linje du vill. Älskar dig syster!

 

Här har vi Stina fyller 15år i sommar, skiljer bara 1år och 1 månad mellan henne och Alice (så  ja vi har samma mamma) så när vi var mindre och utomlands så trodde alla dom var tvillingar (: Stina har även hon vuxit upp till en jätte fin tjej. Har haft det kämpigt ett tag i skolan pga vissa saker, men börjar nu få hjälp och det går super. Hon tränar även gymnasitk och är super duktig, har länge tjatat på henne att börja och nu har hon hållt på något år och jag blir helt chockad hur fort det går, hon lär sig super snabbt. Stina är också den som tänker mycket, på hur saker och ting funkar, på tex att jorden ska gå under nu 2012. Vilket är väldigt jobbigt för en sådan liten tjej. Det är tur att Alice fortfarande är hemma och kan finnas där för henne som syster! Det är roligt att Stina är även dom som mer en gärna ställer upp på foton om jag kommer på ideér, tack för det! (: Älskar dig Stina!

 

 

Här har vi Maja, hon fyllde hela 13 år i år, tonåring och allt (: Hon är lite som  mig, har ett väldigt stort hundintresse. Vilket inte är så konstigt då hon stora delar av sit liv har haft hund, till för ett par år sedan. Men då har hon istället kunnat vända sig till folk omkringsig som har hund där hon kunnat få hjälpt till och finnas där. Vilket jag tror är jätte bra för henne att känna, att hon behövs. Hon och jag har samma pappa och har därför inte den kontakt som jag har med mina syskon på mammas sida. Då som jag skrev tidigare har jag knappt kontakt med min pappa. Men det jag är nå fruktansvärt glad över är deras mamma, hade hon inte varit den hon är hade jag inte haft någon kontakt alls med varken Maja eller Sebastian. Tack för att du finns Anso. Och Maja, Älskar dig! (:

 

Lilla Hjalmar på snart hela 6 år, vart tar tiden vägen? Vi var under en massa år bara tjejer, och jag som alltid velat haft en bror också vart skapligt glad när Hjalmar titta ut. Tråkigt nog bodde mamma m. familj i hudiksvall några år, och det var då Hjalmar föddes så han träffa jag tråkigt nog inte så mycket i början. Men nu på senare år brukar han sova här då och då, och nu bor dom ju inte så långt bort, så träffar han ganska mycket. Finns så mycket hjalmar gillar, vilket inte är så konstigt för en liten grabb i denna ålder. Men något han är riktigt bra på är att bygga lego, super duktig! Och att han sedan tycker det är super roligt är ju bara ett plus. Så man vet alltid vad man kan köpa åt honom när han fylle relle ri julklapp, lego funkar alltid :) Han är även en väldigt bestämt kille, är det nått han verkligen vill ha, fixar han det på ett eller annat sätt! Älskar dig Hjalmar.

 

Här har vi lillkillen nr 2, Sebastian fyller också 6år i sommar. Han är även bror till Maja, alltså har Sebastian och jag samma Pappa. Tyvärr är det ju som jag skrev vid Maja att jag och Sebastian ses ju tyvärr inte så ofta. men något jag blir glad och tänka på är att så fort vi ses får man världens finaste leende och en stor kram av honom, det känns verkligen i systerhjärtat. Han har ju nyss brutit ett ben i foten så han går med gips, ni ska bara vet ahur förvånad jag blir när jag möter han en vecka senare och han kommer ut hoppandes på kryckor, hur duktigt är inet det av en liten 6 åring. Jag vart helt paff. Så fruktansvärt stolt, inget klag alls från honom om att det är jobbigt eller så. Visst det kan säkert vara så efter ett tag, men inte under tiden jag träffat han (: Det är även genom Anso jag kan träffa denna underbara lill killen vilket jag är otroligt tacksam för. Älskar dig Sebastian! :)

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0