Norge - 2007/2008

Skönt och vakna upp till blå himmel och sol! Börja dagen med ett leende, skönt. Ska försöka ta mig ut på en långpromenad idag hade jag tänkt, någon som kanske vill haka på? Det är ganska svårt och göra nått med sina vänner då nästan ingen av dom bor här, alla har flytt sandviken för nya äventyr. Det skulel jag med vilja, gud så skönt!

Men jag har då iallafall gjort det två gånger reda, så känns lite positivt att jag gjort nått, bott i Norge 3 månader och i Halmstad 1 år.

Vad gjorde jag då i Norge? Jo jag åkte dit med två underbara vänner, trodde vi skulle få bo på slott (?) och ha det fantastiskt bra, det sluta med att vi kom dit och inet hitta till lägenheten vi skulle hyra. Konstigt? nää, då den låg mitt ute på vichan.. tror det var ca 3km fram till närmaste busshållsplats och affär. Det var ifrån den busshållsplatsen vi tog bussen till jobbat de dagar vi jobba.
Tur att det var sådana underbara människor man jobba med. från alla olika håll i världen känndes det lite som. Vad vi jobbade med.. vi packade flygplansmat faktiskt. Ni vet dom där vagnarna dom går runt med på flygen, med en massa mat i. Dom stod vi och packa fulla med mat, men det fanns även två andra avdelningar, disken som inte alls var så roligt, då det lukta förjävligt (då det tillhörde soprummet som låg brevid som vi även kunde vara i titt som tätt, då dessa vagnar kom tillbaka eftert flygningen) och att inte tala om att det var varmt! Fanns även en avdelning där man skulle lägga maten i små platsbyttor med lock på, men denna avdelning var i sama lokal som dom som la all mat i dessa vagnar. Först salladsblad i varenda en, som vi själva sköljde ren och gjorde iordning, sen på med mat i varenda en.. ja det var måååånga byttor som skulle fyllas.

Samtidigt som jag var här var Tobbe i fjällen, Lofsdalen och jobbade så vi hade en ganska jobbig relation som till slut även tog slut och jog mådde jätte dåligt, därför vart jag endast kvar i 3 månader innan jag tog mig hemåt. Vilket jag såklart ångrar lite såhär i efterhand.

Vill ni veta mer om detta är det bara att fråga (:

Bilder tagna från google (men från LSG)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0