Ni med hund?

Som ni ser vart det lite filmtips här på kvällskvisten, skulle rensa våran mapp så då la jag ut några filmer på en gång medans jag kommer ihåg det (: Nu ska vi lägga oss och kika en film eller nått, morgondagen kommer bestå av städ och promenad. Även Nisse ska få sig en dusch och klor klippta, han vart avmaskad idag och jag hoppas verkligen han blir bättre i magen, han har denna månad varit jätte dålig på att äta, vi som var så nöjd med hans vikt och utseende för någon månad sen, nu känns det som de har ändrats igen.. Jag gillar heller inet att ge han vanlig mat (våran mat) men nu senaste dagaran har han fått i sig både falukorv och köttfärs.. Märkte även idag när vi var ute på promenad att han ska börja slicka på marken där vad jag förmodar tikar kissat, sjukt drygt då det finns massor av bakterier så försökte vara på han så mycket som möjligt men han vägrar ju lyssna när dte är löplukt runt om, så det fick bli koppeltvång på han :P brukar era hundar slicka på backen?

Förhoppningsvis blir han bättre snart, så länge det inet blir som förra sommaren då han var nära att dö :/

Fotat 12/4 -12, Sofia Forslund


Kommentarer
Postat av: LENA

Tamlin slickade också ofta på backen innan vi kastrerade honom, nu gör han det i stort sett aldrig, så tror det har mycket med löptikar att göra.



Ja hon är 11 veckor nu, men vi måste få lön innan vi kan vaccinera henne (då är hon lite över 12 veckor) då Tamlin i stort sett kostat oss en förmögenhet denna månad! Och så ska hon avmaskas en vecka innan sprutan, sen ska de ju ta det lugnt minst en vecka efter då vaccinet ska "verka" i lugn och ro. Så vi för nog vänta en stund till! :P

2012-04-13 @ 07:26:48
URL: http://lenakarlsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0