varför inte mitt i veckan? - Fat flush



Ja varför kan man inte starta en sak mitt i veckan? Jag har alltid varit en person som har velat starta på måndagar när det kommer till vissa saker. Men varör måste dte vara så? "Äh nästa måndag" säger jag jämt till mig själv. Men nej, inte denna gång. Jag har hittat en kur jag tror kommer funka på mig, eftersom tanken är att gå ner i vikt till sommaren så vill jag inte trögstarta utan vill köra all in på en gång. Denna kur kommer jag att starta med denna vecka dock inte alls bestämt ännu vilken dag, måste handla på mig de saker som behövs först. Hitta denna kur hos denna tjej.

Info om denna Kur som varar i ca 2 veckor.


Fat flush – från a till ö

Här är beskrivningen. Egentligen handlar det om att äta stenålder och dricka tranbär. Men är du sugen läs igenom ordentligt, skriv ut och kör igång. ALLA som jag har gett den här till har blivit extremt nöjda. De som vill gå ner i vikt har gjort det med råge och de som bara vill rensa har känt sig pigga, rena och snygga. Efter ett par dagar bajsar man typ grönt, det måste ju vara ett gott tecken? Som en häst liksom… haha.

Lycka till!

FAT FLUSH

Fat Flush handlar om att rena kroppen från slaggprodukter och öka förbränningen.

Måsten:

- 2 ägg/dag

- 2 matskedar linfröolja i samband med mat/dag när på dagen spelar ingen roll!

- 300 gram protein/dag. Protein är fisk, kött, skaldjur, kyckling, kalkon. Ät gärna: lammkotletter, fisk & skaldjur, kalkon, kokt skinka, magert kött (leta nyckelhålsmärkning). Desto mer du varierar proteinet desto bättre.

- Max en kopp kaffe/dag (om du verkligen måste).

- Ingen alkohol

- Inga kolhydrater. Kolhydrater är potatis, pasta, bröd, bulgur, ris, couscous tex.

- Inga mjölkprodukter så som mjölk, fil, keso, grädde, gräddfil m.m.

- Inget socker

- Inga tillsatser

- Inga konserverade saker

- Fat Flush pågår två veckor och ska inte avslutas tidigare!

- Du får inte fuska, då avbryts “processen”.

- Bara dricka tranbärsvatten och vanligt vatten.

Innan du börjar har jag några tips!

- Kolla så att du inte har en fest eller någon födelsedag som du inte kan skita i. Man blir ju lite besvärlig med maten och man får INTE dricka alkohol!

- Var beredd på att de tre första dagarna är ett helvete, i tidningen där jag första gången läste om Fat Flush stod det att det är som drogavvänjning att sluta äta socker om man gör det till vardags. Det är jobbigt med det går över.

- Om du känner dig osäker på vad du får eller inte får äta så kan du tänka på stenåldern. De som de kunde äta får du äta.

Så här går det till:

1) Det första du gör när du vaknar är att du dricker en kopp varmt citronvatten = vatten + Pressad citron. Ta också en vitamintablett varje morgon.

2) En Longlife Cocktail = ett glas tranbärsvatten med en tesked psyliumfrön i, kallas också för loppfrön. Fröna får magen i trim.

3) Frukost på två ägg i valfri form med två sorters grönsaker och ett glas tranbärsvatten.

Typ: omelett på svamp och färsk bladspenat eller äggröra på tomat och zuccini, eller två hårdkokta ägg och en morot.

OBS: var tredje dag är det smoothie till frukost istället för ägg. Blanda 2-3 dl tranbärsvatten med lika mycket frukt eller bär och mixa. Om du köper frysta bär ska de vara osockrade. Favvo smoothie är jordgubbar och banan eller mango och hallon.

När du äter smoothie till frukost (var tredje dag) ska du byta ut frukten till mellanmål mot ägg i valfri form. Alltid två ägg om dagen!

4) Mellanmål.

Mellanmål är alltid samma sak (om det inte är smoothie-dag för då är det ju ägg).

Valfri frukt eller grönsak, i storlek av ett äpple, och ett glas tranbärsvatten. Typ: 2 plommon, 1 päron, 1 apelsin, 10 jordgubbar, 2 nävar bär m.m. Eller en grönsak som morot, gurka, rädisor, selleri eller liknande.

5) En halvtimma innan du äter lunch ska du alltid dricka ett glas tranbärsvatten.

6) Lunch.

Lunch och middag är samma sak. 150 gram protein och obegränsat med grönsaker. Lunch och middag kan man äta kallt eller varmt, koka, grilla, i ung, rosta m.m.

7) Mellanmål. Frukt eller grönsak + Tranbärsvatten.

8) En halvtimma innan du äter middag ska du dricka ett glas tranbärsvatten.

9) 150 gram protein och obegränsat med grönsaker. Lunch och middag kan man äta kallt eller varmt, koka, grilla, i ung, rosta m.m.

10) Mellanmål. Frukt  eller grönsak + Tranbärsvatten.

11) Innan du lägger dig dricker du en Longlife Cocktail.

Inköpslista:

-Massor av ägg

- Koncentrerat, osockrad tranbärsdricka. Finns i hälsokostbutik.

- Linfröolja (ekologisk är godast). Finns i hälsokostbutik.

- Psyliumfrön/loppfrön. Finns i hälsokostbutik.

- Vitamintablettburk. Finns i hälsokostbutik.

- Citroner i massor, ha på salladen istället för dressing. Citron ska man äta så mycket man kan.

- Frukt. Passionsfrukt, ananas, mango, vindruvor. Desto mer du varierar desto bättre.

- Grönt. Svamp, zuccini, avocado. Mycket kryddor. Desto mer du varierar desto bättre.

- Köp för frysen tex. Kyckling, kalkon, fisk, skaldjur. Gärna ekologiskt.

- Promenad på minst 30 minuter minst 4-5 gånger i veckan.

- Var fjärde dag ska du skrubba kroppen i duschen, med svamp eller skrubbvante (i cirkelrörelser mot hjärtat).

- Yogaövningar passar detoxen eftersom det kan stärka matsmältningen och hjälpa till att driva ut gifter och slagg ur kroppen.

Min Fat flush (fotballfruen)

Detta är Fat flush original. När jag Fat flushar äter jag obegränsat med protein (150 gram är alldeles för lite för mig – jag äter det dubbla) och en näve nötter om dagen. Jag använder inget, eller ytterst lite salt – eftersom jag är saltberoende. Och jag dricker grönt te. Och så värmer jag tranbärsvattnet – det är supergott! Jag yogar inte, men promenerar.

Kommentarer
Postat av: Stefan Nilsson

Lycka till :)

2012-01-07 @ 02:18:00
URL: http://biggest-loser.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0